Veelgestelde vragen2025-07-04T14:57:10+02:00
Friss voor Zonwering auto's materieel hoogwerkers bedrijfspand Industrieweg Waalwijk

Veelgestelde vragen.
Alles wat u wilt weten over Friss voor Zonwering

Welke regio’s bedient Friss voor Horeca?2025-05-26T17:50:40+02:00

Friss voor Horeca voert zijn werkzaamheden uit in heel Nederland en in Vlaanderen (Nederlandstalig België).

Hoe herkennen wij de medewerker van Friss voor Horeca?2025-05-26T17:38:14+02:00

Wij maken altijd een afspraak met u. Deze bevestigen wij per e-mail. U weet dus altijd wanneer wij bij u voor de deur staan. Onze medewerkers dragen herkenbare bedrijfskleding en onze bedrijfsbussen zijn voorzien van herkenbare bedrijfsreclame.

Waarom kan ik enkel online mijn offerte aanvragen? Ik wil dit liever telefonisch doen?2025-05-26T17:37:53+02:00

Friss voor Horeca wil zijn dienstverlening naar uw volle tevredenheid uitvoeren. Daarom is het belangrijk dat uw informatie foutloos bij ons binnenkomt. Uw vrijblijvende offerte vraagt u eenvoudig aan via het gebruiksvriendelijke formulier op onze website. Het telefonisch aanvragen van offertes is helaas niet mogelijk. Natuurlijk leggen wij u graag uit waarom.

Dáárom kunt u uw offerte enkel digitaal aanvragen:

  • Omdat u uw informatie zelf invult, verkleinen we de kans op misverstanden en foutieve of incomplete overname van gegevens.
  • Ons offertesysteem is onderdeel van een volledig gedigitaliseerd werk- en organisatieproces. Dit zorgt voor een efficiënte manier van werken. Door onze kosten te beperken, kunnen we onze werkzaamheden aanbieden tegen betaalbare prijzen.
  • Met de informatie bij uw offerte-aanvraag kunnen we vooraf de situatie zo compleet mogelijk inschatten. Dit voorkomt vragen en onduidelijkheden en zorgt ervoor dat wij u zoveel mogelijk zekerheid kunnen bieden.

Wat als u ons tóch graag telefonisch wilt spreken?

  • Als u vragen heeft over uw offerte, bent u van harte welkom om deze aan ons door te geven. Het liefst per e-mail (klantenservice@frissvoorhoreca.nl), maar het kan ook telefonisch via telefoonnummer +31 (0)416 – 56 10 52. U krijgt dan een van onze medewerkers aan de lijn.
  • Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 09.00 uur tot 16.30 uur en op vrijdag van 09.00 uur tot 13.00 uur. Op feestdagen is Friss voor Horeca telefonisch niet bereikbaar.

Klik hier voor het aanvragen van uw offerte …>

 

 

Wat is de historie van Friss voor Horeca?2025-05-26T17:30:59+02:00

Friss voor Horeca is onderdeel van Friss Reiniging en zusterbedrijf van Friss Dienstverlening. Wij zijn gevestigd in Waalwijk, Noord-Brabant. Ons bedrijf is opgericht in 1989 door vader en zoon Co en Edwin Mol. Inmiddels maakt ook de derde generatie onderdeel uit van ons team van reinigingsspecialisten.

Klein begonnen, zijn we inmiddels uitgegroeid tot een bekende reinigingsspecialist met een goede reputatie bij horecabedrijven. Wij voeren specialistische reinigingsopdrachten uit die bijdragen aan de hygiëne en uitstraling van horecabedrijven. Zoals het technisch schoonmaakonderhoud aan afzuigsystemen, de dieptereiniging van grootkeukens en het reinigen van vervuilde horecazonweringen. Dit doen wij ook op contractbasis. Onze mensen zijn deskundig en gemotiveerd en beschikken over de juiste ervaring, materialen en middelen. Voor het werken op grote hoogte beschikken wij over diverse hoogwerkers.

 

 

Heeft Friss veel kennis en ervaring? Bestaan jullie al lang?2025-07-04T14:08:41+02:00

Friss bestaat sinds 1989 en heeft zich sinds 2010 steeds verder gespecialiseerd in:

Kortom: u kunt met een gerust hart vertrouwen op onze ruime specialistische ervaring!

Maakt Friss voor Horeca alleen afzuigsystemen schoon?2025-07-04T14:22:49+02:00

Nee, Friss voor Horeca reinigt en behandelt ook:

Parasols

Markiezen

Stretchtenten

Uitvalschermen

Deze worden op locatie gereinigd én geïmpregneerd. Heeft u een onderhoudscontract voor uw afzuigsysteem? Dan ontvangt u 10% korting op deze aanvullende diensten.

Welke soorten zonwering kunnen jullie reinigen?2025-05-26T17:51:53+02:00
Bieden jullie ook technisch onderhoud aan voor zonweringen?2025-05-26T17:52:24+02:00

Nee, wij voeren enkel schoonmaakdienstverlening uit. Het technisch onderhoud aan defecte zonweringen laten wij graag over aan gespecialiseerde aanbieders.

Hoelang duurt een gemiddelde reiniging van mijn horeca-zonwering?2025-06-19T14:42:02+02:00

Er is geen gemiddelde tijdsduur te bepalen voor de reiniging van uw zonwering. Dit is afhankelijk van een aantal factoren. Zo zijn er diverse typen zonwering. Ook de aard en de ernst van de vervuiling van uw zonwering tellen mee. Daarnaast spelen ook de aantallen en de bereikbaarheid een rol.

Aan de hand van uw omschrijving en foto’s kunnen wij een reële inschatting maken van de situatie. Op basis van onze ervaring kunnen wij vervolgens een goede inschatting maken van de benodigde tijd.

Vraag hier uw vrijblijvende offerte aan …>

 

Kunnen jullie de reiniging van mijn zonwering of zonnepanelen uitvoeren op moeilijk bereikbare plaatsen?2024-06-13T10:27:49+02:00

Meestal is het geen probleem om uw zonweringen of zonnepanelen te reinigen, ook als deze zich bevinden op een plaats die wat moeilijker bereikbaar is. Zoals een locatie op grote hoogte of omdat er sprake is van een tuin, vijver, serre of afdak. Friss voor Zonwering beschikt over eigen hoogwerkers en andere materialen die onbereikbare plaatsen meestal tóch bereikbaar maken.

Om een goede inschatting te kunnen maken, is het fijn als u een of enkele foto’s meestuurt van uw locatie. Deze kunt u tijdens uw aanvraag uploaden in ons systeem. Ook bekijken wij de locatie vooraf via Google Maps.

Hoe waarborgen jullie de kwaliteit van de reiniging?2025-05-26T17:49:43+02:00

De medewerkers van Friss voor Horeca zijn gespecialiseerd in reinigingsdienstverlening in horecabedrijven. Zij beschikken over de juiste middelen en materialen. In onze offerte beschrijven wij zo exact mogelijk welke kwaliteit u van ons mag verwachten als u de behandeling laat uitvoeren door Friss voor Horeca. Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn, dan kijken we samen naar een geschikte oplossing.

Het kan zijn dat u twijfelt over het te behalen eindresultaat. Bijvoorbeeld omdat het object ernstig vervuild is of omdat deze zich bevindt op een moeilijk bereikbare locatie. Daarom kunt u bij uw (vrijblijvende) offerte-aanvraag enkele situatie-foto’s meesturen. Dat helpt ons om een goede inschatting te maken van het te behalen eindresultaat van de behandeling. In onze offerte omschrijven wij zo nauwkeurig mogelijk het te verwachten eindresultaat.

Vraag hier uw vrijblijvende offerte aan …>

 

Hoe gaat de reiniging van zonwering in zijn werk?2024-06-21T17:47:43+02:00

Hoe wij uw zonwering behandelen, ziet u in onze video. Zoals u ziet, beschikt Friss voor Zonwering over de correcte middelen en materialen, zoals eigen hoogwerkers en volledig ingerichte bedrijfswagens.

Mijn zonwering is ernstig vervuild of beschadigd. Hoe gaan jullie daar mee om?2024-06-21T17:55:35+02:00

Het kan zijn dat u vooraf twijfelt over het te behalen eindresultaat. Bijvoorbeeld omdat uw zonwering ernstig vervuild is of omdat deze beschadigd is. In onze offerte omschrijven wij zo exact mogelijk hoe wij daar mee omgaan en wat u van ons wel en niet mag verwachten.

Bij uw (vrijblijvende) offerte-aanvraag vragen we u om enkele situatie-foto’s meesturen. Dat helpt ons om een goede inschatting te maken van het te behalen eindresultaat van de behandeling.

 

Wat gebeurt er als de weersomstandigheden het niet toelaten om de werkzaamheden uit te voeren?2024-06-13T12:59:09+02:00

Wanneer wij door de weersomstandigheden onze werkzaamheden niet kunnen uitvoeren (bijvoorbeeld door veel regen, harde wind of vorst), dan zijn wij helaas genoodzaakt de werkzaamheden uit te stellen. Wij plannen dan een nieuwe datum met u in.

Waarom impregneren jullie zonneschermen, markiezen, parasols en tentdoeken na reiniging?2025-05-26T17:33:17+02:00

Door het doek van uw horecazonwering te impregneren na reiniging, zorgen wij voor een extra bescherming. Deze zorgt ervoor dat nieuwe vervuiling minder snel hecht. Impregneren maakt het doek beter bestand tegen weersinvloeden en geeft het doek vochtafstotende eigenschappen.

Impregneren draagt bij aan de verlenging van de levensduur en houdt het doek langer mooi en dragen bij aan de representatieve uitstraling van uw horecabedrijf. De duur van de impregneerbescherming is afhankelijk van het gebruik van uw zonneschermen, markiezen, parasols of tentdoeken en de weersomstandigheden.

Wat is het voordeel van een onderhoudscontract voor mijn afzuigsysteem?2025-07-04T13:58:03+02:00

Een onderhoudscontract zorgt ervoor dat uw afzuigsysteem jaarlijks professioneel wordt gereinigd. Dit bespaart u tijd en zorgt ervoor dat u altijd voldoet aan de geldende regelgeving. Na elke reiniging ontvangt u een certificaat als bewijs dat het systeem minimaal één keer per jaar is schoongemaakt. Dit certificaat kan belangrijk zijn voor verzekeringseisen of controles van instanties.

Is een jaarlijkse reiniging van mijn afzuiginstallatie voldoende?2025-07-04T13:59:11+02:00

In veel gevallen is een jaarlijkse reiniging voldoende. Echter, er zijn situaties waarin een jaarlijkse reiniging niet toereikend is.

Dit hangt af van meerdere factoren, zoals:

  • Bent u 5 of 7 dagen per week geopend?
  • Welk type horecazaak heeft u (bijvoorbeeld alleen diner of ook ontbijt en lunch)?
  • Gebruikt u veel frituur, barbecues of houtskool?
  • etc.

Elke situatie is uniek. Op basis van uw specifieke situatie kunnen wij u adviseren over de optimale reinigingsfrequentie.

Hoe zit het met de bereikbaarheid van de afzuigmotor?2025-07-04T14:01:32+02:00

Onze medewerkers moeten veilig bij de afzuigmotor kunnen komen. Zorg ervoor dat alle losse spullen rondom de motor zijn verwijderd en dat de toegangsweg goed bereikbaar is. Als dit niet het geval is, verzoeken wij u dit vooraf aan te geven, bij voorkeur met foto’s. Zo kunnen wij samen kijken naar een veilige oplossing.

Ik heb een offerte ontvangen met daarin een vaste prijs, hoelang zijn jullie bezig?2025-07-04T14:02:33+02:00

De exacte werktijd is vooraf lastig in te schatten. Daarom hanteren wij vaste prijzen, ongeacht het aantal uren dat ter plaatse wordt gewerkt. U ontvangt vooraf een heldere prijsopgave met duidelijke voorwaarden.

Welke voorbereidingen moeten wij treffen vóór de reiniging?2025-07-04T14:18:58+02:00

Alle losse spullen onder de afzuigkap, zoals etenswaren, kruiden, flessen en andere keukentoebehoren, dienen vooraf verwijderd te worden. Schakel ook uw automatische blussysteem uit.

Indien mogelijk vragen wij ook om het frituurvet uit de frituur te halen. Zo kunnen onze medewerkers veilig en efficiënt werken en wordt voorkomen dat er chemicaliën in aanraking komen met voedsel.

Wij dekken uiteraard de omliggende werkplekken zorgvuldig af en zorgen ervoor dat de bakwand netjes wordt achtergelaten.

Kan de keukenbrigade blijven werken in de keuken tijdens de reiniging?2025-07-04T14:19:58+02:00

Nee. Tijdens de reiniging kan er niet gewerkt worden bij de bakwand en bij voorkeur ook niet in de directe omgeving. We werken met professionele reinigingsmiddelen (chemicaliën) en willen elk risico op besmetting of verontreiniging van voedsel uitsluiten.

Wat is inbegrepen in de offerteprijs?2025-07-04T14:49:16+02:00

Onze offerte is gebaseerd op een vaste prijs per klus (niet op uurbasis). In de prijs zijn inbegrepen:

  • De reiniging
  • Reistijd
  • Voorbereiding
  • Offerte en planning
  • Uitvoering
  • Toezicht
  • Certificaat van reiniging

De prijs die in de offerte staat, is de prijs die u betaalt, uiteraard mits die informatie juist is aangeleverd en overeenkomt met de werkelijke situatie.

Is het afzuigkanaal altijd volledig te reinigen?2025-07-04T14:49:47+02:00

Niet altijd. In sommige gevallen zijn kanalen bouwkundig onbereikbaar, bijvoorbeeld omdat ze zijn weggewerkt in schachten, achter gestucte plafonds of in omtimmerde omkastingen. Omdat veel kanalen niet waterdicht zijn, is reiniging met behulp van (beperkte) hogedruk een risicovolle aangelegenheid; de kans op schade is groot. Wanneer een opdrachtgever de werkzaamheden toch wil laten uitvoeren, kunnen wij geen garantie geven op schadevrij reinigen en kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade.

Wat als de afzuigmotor defect raakt na de reiniging?2025-07-04T14:50:45+02:00

In zeer zeldzame gevallen kan een motor defect raken tijdens of kort na de reiniging. Oorzaken kunnen zijn:

  • Ouderdom van de motor
  • Slechte afdichtingen
  • Blootliggende kabels die kortsluiting veroorzaken

Als blijkt dat de schade door deze oorzaken komt, valt dit buiten onze aansprakelijkheid. Wanneer aantoonbaar is dat de schade door onze schuld is ontstaan, nemen wij uiteraard onze verantwoordelijkheid.

Wanneer ontvang ik het certificaat van reiniging?2025-07-04T14:56:03+02:00

U ontvangt het certificaat binnen 10 werkdagen na betaling van de factuur. Dit certificaat dient als bewijs dat uw afzuigsysteem professioneel en minimaal jaarlijks is gereinigd.

Werken jullie ook in de avond of nacht?2025-07-04T14:51:34+02:00

Ja, wanneer de werkzaamheden overdag niet uitgevoerd kunnen worden, bieden wij de mogelijkheid tot avond- of nachtreiniging. Hier geldt echter een toeslag van 75%.

Waarom is de wachttijd voor de maandagen en dinsdagen langer dan voor andere dagen?2025-07-04T14:53:22+02:00

Veel horecazaken zijn op maandag en/of dinsdag gesloten, waardoor deze dagen erg populair zijn voor reinigingswerkzaamheden. Deze dagen zijn vaak meerdere weken vooruit volgepland.

Wat reinigen jullie precies aan een afzuigsysteem?2025-07-04T14:54:11+02:00

Onze standaard reiniging van afzuigsystemen omvat:

  • Het gedeelte achter de roosters van de afzuigkap
  • Het volledige afzuigkanaal, indien dit bereikbaar is, vanaf de kap tot aan de motor
  • De afzuigmotor zelf
Hoe reinigen jullie het afzuigkanaal?2025-07-04T14:54:33+02:00

Wij reinigen het kanaal zoveel mogelijk handmatig met een borstelsysteem. Afhankelijk van de lengte en bouw van het kanaal plaatsen wij inspectieluiken om het hele kanaal goed te kunnen bereiken en reinigen.

Hoe wordt de afzuigmotor gereinigd?2025-07-04T14:54:59+02:00

De motor wordt handmatig gereinigd. Soms is de motor aan beide zijden bereikbaar. In andere gevallen moet deze worden uitgebouwd en na reiniging weer teruggeplaatst.

Hoe wordt het gedeelte achter de roosters van de afzuigkap gereinigd?2025-07-04T14:55:48+02:00

Het gedeelte achter de roosters van de afzuigkap wordt handmatig gereinigd. Tijdens de werkzaamheden dekken wij alle onderdelen onder de afzuigkap zorgvuldig af, zodat de omgeving schoon en veilig blijft.

Hoe vraag ik een offerte aan en wanneer ontvang ik een reactie?2024-06-13T12:33:23+02:00

Uw vrijblijvende offerte vraagt u gemakkelijk aan via deze website. Gemiddeld ontvangt u binnen 1 werkdag een reactie.

Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonwering  >

Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonnepanelen  >

Welke informatie hebben jullie nodig om een accurate offerte op te stellen?2025-05-26T17:47:24+02:00

Voor een accurate offerte hebben wij informatie nodig zoals de afmetingen van het te reinigen object. Het aanvraagformulier op deze website loodst u daar stap voor stap doorheen.

Hoe gaat het bestelproces in zijn werk? Wat moet ik doen om een offerte te accepteren?2025-05-26T17:46:29+02:00

Het bestelproces werkt als volgt:

  • U vraagt een vrijblijvende offerte aan via het formulier op deze website
  • U ontvangt uw offerte per e-mail (gemiddelde respons binnen 1 werkdag)
  • U keurt de offerte goed met een klik op onze acceptatielink in de e-mail.
  • Na uw goedkeuring van de offerte ontvangt u binnen 3 dagen per mail een datumvoorstel
  • U accepteert deze datum (of maakt gebruik van de wijzigingsoptie)
  • Na uw acceptatie plannen wij de werkzaamheden definitief in en voeren wij de werkzaamheden op de afgesproken datum uit

Vraag hier uw vrijblijvende offerte aan …>

Kan ik de ingeplande reinigingsdatum nog wijzigen?2024-06-13T12:54:47+02:00

Zo gaat het wijzigen van de reinigingsdatum of het annuleren van uw afspraak:

  • Tot 3 dagen voor de afspraak kunt u de ingeplande reinigingsdatum nog wijzigen. Dat doet u via de bevestigingsmail die u van ons ontving.
  • Indien de opdracht 48 uur van tevoren wordt afgezegd dan brengen wij 25% van het factuurbedrag in rekening
  • Indien de opdracht 24 uur van tevoren wordt afgezegd dan brengen wij 50% van het factuurbedrag in rekening
Wanneer en hoe ontvang ik de factuur voor jullie werkzaamheden?2025-05-26T17:43:42+02:00

Na uitvoering van onze werkzaamheden ontvangt u de factuur per e-mail. Hierop is ook het btw-bedrag vermeld.

Voor jullie dienstverlening is mogelijk een hoogwerker nodig. Wat kost dat?2025-05-26T17:42:21+02:00

Friss voor Horeca beschikt over eigen hoogwerkers en andere materialen die onbereikbare plaatsen meestal tóch bereikbaar maken. Als wij aan de hand van uw aanvraag vaststellen dat een hoogwerker moet worden ingezet – bijvoorbeeld voor het reinigen van zonweringen op grote hoogte – dan zullen wij dit altijd aangeven in onze offerte. De prijs in de offerte is een totaalprijs. U wordt dus niet opgezadeld met onverwachte extra kosten.

Ook in dit soort situaties willen wij natuurlijk een goede inschatting maken. Het is daarom fijn als u een of enkele foto’s meestuurt. Deze kunt u tijdens uw aanvraag uploaden in ons systeem. Ook bekijken wij de locatie vooraf via Google Maps.

Vraag hier uw vrijblijvende offerte aan …>

Zijn er nog verborgen of onverwachte kosten waarmee ik rekening moet houden?2025-05-26T17:40:59+02:00

Al onze offertes zijn inclusief voorbereiding, planning, voorrijkosten, middelen en materialen. De genoemde offerteprijs is de prijs die wij aan u factureren. Zonder verborgen of onverwachte kosten dus.

Vraag hier uw vrijblijvende offerte aan …>

Hoe gaan jullie om met de door mij opgegeven afmetingen en aantallen?2025-05-26T17:39:55+02:00

Uw aanvraag ontvangen wij via het offerte-formulier. Daarin heeft u de belangrijkste gegevens ingevuld, zoals de aantallen, de afmetingen, etc.

De aantallen zijn natuurlijk gemakkelijk te bepalen. Met het doorgeven van de afmetingen gaat dat soms wat lastiger. Uw opgave hoeft daarom niet tot op de centimeter nauwkeurig. Deze mogen bij benadering zijn. Wij houden een marge in de maatvoering aan van maximaal 15%.

Hier vraagt u uw vrijblijvende offerte aan …>

 

Welke betalingsmogelijkheden bieden jullie aan zakelijke opdrachtgevers?2025-05-26T17:35:19+02:00

Zakelijke opdrachten factureren wij na uitvoering van de werkzaamheden. De factuur dient voldaan te worden uiterlijk 14 dagen na factuurdatum.

Als u uw offerte aanvraagt als zakelijke opdrachtgever, dan zijn de offerteprijzen exclusief 21% btw. Dit staat uiteraard ook duidelijk vermeld in de offerte en op de factuur.

Het factuuradres is anders dan het uitvoeringsadres. Hoe geef ik dit aan?2025-05-26T17:34:36+02:00

Bij het aanvragen van uw offerte, kunt u aangeven of het factuuradres afwijkt van het werkadres. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als u een dienst aanvraagt ten behoeve van een specifieke horeca-vestiging of wanneer de opdrachtgever niet degene is die de factuur ontvangt.

Ook kan het voorkomen dat u de factuur niet op uw eigen e-mailadres wilt ontvangen. Ook dit kunt u aangeven.

Hier vraagt u uw offerte aan …>

Kan ik mijn afzuiginstallatie ook laten inspecteren met een rapportage?2025-07-04T13:59:44+02:00

Ja, dat is mogelijk. Wij bieden inspecties met rapportage aan tegen een vaste prijs. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden en tarieven.

Hoe kunnen jullie online een prijsvoorstel maken voor ons afzuigsysteem?2025-07-04T14:22:36+02:00

Dankzij onze ervaring met meer dan 5.000 systemen kunnen wij op basis van gerichte vragen, online bezichtiging en een inschatting van de vervuilingsgraad een betrouwbare offerte opstellen. Dit bespaart tijd en maakt het proces efficiënt.

Kan de uiteindelijke prijs nog afwijken van de offerteprijs?2025-07-04T14:22:17+02:00

Ja, in uitzonderlijke gevallen. Bij de aanvraag vragen wij om een inschatting van de vervuilingsgraad (licht, normaal of zwaar). In onze offerteaanvraag geven wij duidelijk aan (met foto’s) wat wij bedoelen met lichte, middelzware en zware vervuiling. Als u bijvoorbeeld aangeeft dat er sprake is van lichte vervuiling, maar er blijkt zware vervuiling te zijn, dan kan er een toeslag gelden. Dit wordt altijd vooraf besproken en visueel onderbouwd (op locatie of via foto).

Waarom is de toeslag voor avond- of nachtreiniging zo hoog?2025-07-04T14:52:17+02:00

Onze medewerkers ontvangen toeslagen voor werk buiten reguliere werktijden en daarnaast ook uitslaapuren, omdat zij de volgende dag niet inzetbaar zijn. Dit verklaart de hogere kosten.

Zijn jullie verzekerd voor eventuele schade tijdens de werkzaamheden?2025-05-26T17:45:37+02:00

Wij hebben een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering voor onze werkzaamheden. Indien u vragen heeft over onze aansprakelijkheid, verwijzen wij u naar de bepalingen in onze leveringsvoorwaarden. Deze vindt u onderaan deze website.

U mag van ons verwachten dat wij onze werkzaamheden professioneel en met aandacht uitvoeren. Ook u als opdrachtgever hebt daarbij bepaalde verantwoordelijkheden. Aanvullende voorwaarden en aanwijzingen vindt u bovendien altijd in onze offerte. Daarin is omschreven welke specifieke uitsluitingen en aandachtspunten gelden voor uw type reinigingsopdracht. Lees deze goed door voordat u akkoord geeft.

Denk dan bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend) aan:

  • schade die ontstaat door ouderdom of achterstallig onderhoud
  • schade die ontstaat door slechte afdichtingen van motoren, bedradingen en behuizingen van zonweringen, afzuigingen en keukenapparatuur
  • schade die ontstaat doordat gevoelige apparatuur in de directe omgeving van onze werkzaamheden niet is weggehaald.
Wat is jullie procedure bij klachten over de dienstverlening?2025-05-26T17:43:29+02:00

Een klacht is natuurlijk niet fijn. Daarom doet Friss voor Horeca er alles aan om onze dienstverlening naar uw tevredenheid uit te voeren.

  • U kunt uw klacht per e-mail doorgeven via klantenservice@frissvoorhoreca.nl. Vermeld s.v.p. duidelijk uw naam, adres en andere contactgegevens.
  • U kunt uw klacht ook telefonisch doorgeven via ons telefoonnummer +31 (0)416 – 56 10 52. Ook in dat geval verzoeken wij u vriendelijk om uw klacht per e-mail te bevestigen via klantenservice@frissvoorzonwering.nl met vermelding van uw naam, adres en andere contactgegevens.

Gemiddeld ontvangt u binnen 2 werkdagen een reactie op uw klacht. Binnen 5 werkdagen ontvangt u een bericht van ons met een oplossing.

De werkzaamheden zijn niet goed uitgevoerd. Wat nu?2025-07-04T14:20:41+02:00

Wij doen ons uiterste best, maar ook bij ons kan er iets misgaan. Heeft u een klacht of opmerking? Meld dit dan altijd per e-mail, bij voorkeur met duidelijke foto’s en uitleg. Wij beoordelen de situatie en bieden altijd een passende oplossing aan.

Offerte aanvragen Friss voor Horeca

Waarom Friss voor Horeca?

  • Vakkundige en vriendelijke reinigingsspecialisten
  • Complete reiniging van afzuigkanalen, grootkeukens en zonwering

  • 100% betrouwbaar
  • Transparante prijzen
  • Reiniging op locatie

  • Honderden klanten in Nederland en Vlaanderen

Belangrijk voor u:

  • Altijd een representatieve horecalocatie
  • Voldoen aan HACCP- en hygiënerichtlijnen

  • Brandveiligheid volgens eisen verzekeraar

  • Minimale verstoring van uw bedrijfsvoering

  • 10% korting bij gecombineerde bestelling
  • Informeer ook naar onze periodieke onderhoudscontracten

Reiniging afzuiging

Reiniging zonwering

SNA - Stichting Normering Arbeid Betrouwbaarheid Friss
Friss Keurmerk Schoon - Schoonmakend Nederland
logo-vca-veiligheid-Friss_voor_SoftWash_keurmerk
Ga naar de bovenkant